úterý 12. června 2012

Sójové boby


 
Včera jsem byla ve zdravé výživě a zrovna na mě z regálů koukaly sojové boby. Řekla jsem si, že je vyzkouším, aniž bych měla tušení jak to chutná, jak se to připravuje a jiné.


Co to je?
Asi každý z nás víme, že je to luštěnina. Svým vzhledem je podobná hrachu. Soja je plná bílkovin, ale také u n najdeme sacharidy. Bližší info můžete zjistit Zde (nejsem ten, kdo by opisoval články odněkud jinud :-) )

Já a boby!
celkově mě překvapily. Myslela jsem, že to bude drahá záležitost, ale není. 400g bobů mě stálo jen 20 korun, takže to neleze ani do peněz. Když jsem došla domů, hned jsem studovala, co se z toho dá dělat. Je z toho prý výborný guláš - který v nejbližší době vyzkouším a přidám recept. Ale také se parádně hodí do salátů ( už se těším až si něáký vymyslím :-)). Já dnes dělala polévku, kterou nám dělala babička- vegetariánka( ale já ji trochu poupravila, hi :D) .
 Já bych jí osobně doporučila, už při vaření jsem je uzobávala jako oříšky!

Příprava
Nechala jsem je přes noc namočené ve vodě. Ráno jsem se dala vařit na cca 2 hodiny, popřípadě i dýl. Nic jsem nepřidávala, žádnou sůl nebo tak. 

6 komentářů:

  1. Vypadají výborně, já si kupuji klasiky sójové kostky a granulát, asi to bude chuťové stejné (?)... ale byť maso jím tak sóju si dám moc ráda :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sojové výrobky miluji a toto chutná jako luštěniny, no, jako fazole. Jsou moc dobré! :-)

      Vymazat
  2. Ty sem ještě nikde ani neviděla:) to je teda zkusím, když je tak chválíš:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou fakt výborné, zkus je určitě! :-)

      Vymazat
  3. Vypadá to dobře. Moje máti pracuje v obchodě se zdravou výživou, takže je v tom celkem zkušená, zeptám se jí na ně a uvidíme.:D
    beauty-and-style.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se poptej, chutnají mnohem líp jak třeba fazole! :-)

      Vymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))