sobota 15. září 2012

Snídaňový speciál

Poslední dobou pozoruji v mém okolí, že skoro každý, koho znám -Nesnídá. Já to takto dělávala také, když jsem se stravovala "Bodovou dietou" (Co vidím, to zbodnu!:D)
Myslela jsem si, že je to zbytečný. Na co mi bude snídaně? Když by mě stejně po ránu nechutnalo! ALE TO JE JEN VÝMLUVA! Byla jsem líná něco po ránu jíst, chystat.
Ale teď, když mám názor jiný a bez snídaně bych nebyla ničeho schopna, tak mě napadlo vytvořit něco snídaňového.
Snídaně by měla být vydatná, měla by být snad největší z celého dne. Nejsem žádný troškař, tak se nedivte, že snídám ve velkém. Ale mě to takto vyhovuje, protože po ránu potřebuji doslova NAKOPNOUT!
Jelikož a protože nesnáším hned po ránu slané, nedivte se, že nikde nenajdete slanou snídani ani zeleninu nic.

A co snídám já a co bych doporučila? Jdeme se na to kouknout. Jestli budete mít někdo Tip na sladkou snídani, sem s ní. Příjímám s otevřenou náručí ( To víte, inspirace jsou, ale čase dojdou :( )



1. Vločková kaše
Kdo by neznal ovesnou kaši. Já jí dělávám snad nejčastěji a patří mezi mé nejoblíbenější. :)
Ovesné vločky obsahují velký podíl vlákniny, která je pro tělo důležitá a zasytí na hodně dlouho. Celkově se vločky doporučují pro "hubnoucí a udržovací režim".(Mají nízký glykemický index). Jsou plné vitamínů, minerálů a to zejména vápník, hořčík železo a zinek aj.
Můj Tip? Nejlepší jsou s hořkou čokoládou a ovocem :) (Výborný jsou také se sirupem)

Vločková kaše s čokoládou a nektarinkou

2. Jáhlová kaše
Jáhlová kaše je už méně známá. Když jsem o ní vykládala spolužačkám, koukaly na mě jak na vola a nevěděly, co jáhly jsou! (Pak jsem na ně jak na vola koukala taky! :D)
Jáhlová kaše je lehce stravitelné, je to vlastně loupané proso. Jsou vhodné nejen pro děti, ale i pro sportovce, studenty a těžce pracující. Jáhly mají velký podíl minerálů, především železa a fosforu, který pomáhá v prevenci a léčbě depresí a únavy. Neobsahují lepek! Zlepšují funkci metabolismu a zahřívají tělo.

Pozn. Před vařením je musíte spařit vřící vodou! Nezapomeňte, jinak budou hořké.

Jáhlová kaše s čokoládou a jablkem

3. Krupičná kaše
Ať už ji pamatujeme ze školek nebo od babičky, každý ji zná. Já osobně krupičnou kaši ke snídani nemívám. Nevím, nejspíš jsem zvyklá na tužší snídani, přece jen se nedá požvýkat a nenavodí takový pocit sytosti. Ale když už jsem si sem dala, budu ji  muset vyzkoušet. Zkusit se má vše, ne? :)
Ale myslím si, že po ní budu mít brzy hlad. Přeci jen, je to jen mléko, a dětská krupička. :(
 
4.Kukuřičná kaše
Objevila jsem ji nedávno a patří mezi mé oblíbenkyně. Byla jsem ve Zdravěnce a narazila jsem na Kukuřičné vločky. V hlavě mi proběhlo, co to je? na co mi to bude? Tak jsem to dala do košíku a s radostí jsem šla k pokladně, je i finančně nenáročná. Stála mě 16 korun! :)
Příprava je jednoduchá, zalijeme mlékem a povaříme do změknutí, což je 3-5 minut! Pak můžeme servírovat zase třeba s čokoládou a ovocem, nebo i se sirupem.
Samotné kukuřičné vločky obsahují velký podíl vlákniny a zasytí, stejně jako vločky a jáhly, na delší dobu. Nemusí se ani sladit, jsou nasládlé. Mají dost vitamínů, což nás, co se zajímáme o ZV, těší! :)

Kukuřičná kaše se sirupem a nektarinkou

5.Rýžová kaše
Rýžovou kaši, stejně jako krupičnou nevařím. Nevařím ji proto, protože by byla moc dlouhá na přípravu. Samotná rýže než změkne= doba! Ale nedávno jsem narazila na Rýžové vločky, hned v Pondělí je jdu koupit a povím Vám více. Už se na ně těším, protože rýžovou kaši miluji ♥.

6.Toasty
A je tu další super- čuper snídaně. Stačí si jen koupit celozrnný toastový chléb, ovoce- u mě vyhrává jablko a je to! Mezitím, co se vám toustovač vyhřeje si oloupete a nakrájíte jablko, vložíte (Místo klasického sýru a salámu do toastu a zapečete. Můžete jablko posypat skořicí, nebo trošku cukrem, jak máte chuť. Mě chutná i bez toho. Toasty mě zasytí také na dlouho, proto sem si je zamilovala! :)
Toast s jablkem + jablko! :D
+ různé buchty
   palačinky
   jogurty
   aj.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))