neděle 28. října 2012

Bavorské vdolečky


Upozornění. Tento pokrm není vhodný pro lidi s chronickým přejídáním se  a nízkým sebeovládáním!
:-D
A teď vážně. Já vím, že sem bych měla přidávat zdravé recepty, tento v žádném případě ZDRAVÝ NENÍ!!
Nejen, že je smažený, ale obsahuje i tuk a bílou mouku. 

Vdolečky jsem mívala moc ráda. Nedávno si o ně řekl můj přítel, tak jsem se rozhodla je udělat. Bavilo mě to, i když jsem věděla, že zrovna já si na nich moc nepošmáknu. Chtěla bych také říct, že už mě nebaví obyčejné kulaté tvary, tak jsem použila tvary srdíčka, čtyřlístku, ale i pár normálních se tam našlo! ;) 



Co budeme potřebovat?
1/2 kg mouky ( půl polohrubé, půl hladké)
25 g droždí
0,2 dcl mléka
3 lžíce cukru
1 vejce
2 žloutky
6 dkg rozpuštěného tuku (hera,..)
citronová kůra
špetka soli
olej na smažení
tvaroh tvrdý
povidla
šlehačka

Postup:
1. Kvasnici si rozdrobíme do mísy. Přidáme 3 lžíce cukru a zalijeme 1/2 vlažným mlékem a počkáme, až nám vzejde kvásek.
Rozdrobené kvasnice

kvásek
2. Jakmile máme kvásek, přidáme 1/2 mouky, zbytek mléka, vejce, žloutky, zbylou mouku, tuk,špetku soli a citronovou kůru. Vše řádně zamícháme a propracujeme aby nám vzniklo hladké a jednotné těsto.
citronová kůra

těsto

3. Těsto přikryjeme novinami, dáme přes něj utěrku a dáme na teplé místo kynout asi půl hodiny. Kdo chce, může dát pod peřinu- kyne lépe!!!

4. Když nám těsto vykynulo, propracujeme. 
5. Rozdělíme si těsto na menší díly a začneme vyvalovat. Vyvalujeme placky o tloušťce asi 1 cm.
6. Když máme vyváleno, vezmeme si vykrajovátka, skleničku, co chceme a vykrajujeme vdolky. 
7. Doprostřed vdolků uděláme prstem díru a klademe na rozpálený olej dírkou dolů. 
8. Smažíme po zvolna do zlatova. (Opatrně, smaží se velmi rychle!!!! )
9. Nastrouháme si tvrdý tvaroh.
10. Povidla si rozmačkáme vidličkou a můžeme přidat i rum!
11. Když máme dosmaženo, na vdolečky napatláme vidličkou povidla.
Pro milého
 12. "Namočíme" do tvarohu.


13. Můžeme dávat šlehačku!


11 komentářů:

  1. to se mi nelíbí! :D ještě že mám pevnou vůli :)
    ani dřív jsem neměla vdolečky moc v lásce,nebylo mi dobře z toho,jak byly mastné
    ale srdíčkové tvary jsou parádní :) na oko to působí hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mě to jednou líto bylo, dala jsem najednou pryč asi dvě studentské pečeti, velkou milku, kinder čokoládky... haribo a tak :D nějaký ty city k tomu furt byly
      měj se hezky!!:)

      Vymazat
    2. Já také, doma jiich je kupa a já kolem nich chodím a ani na ně nemám chuť! :))
      Děkuji, doma také zklidily srdíčka úspěch! :)

      Vymazat
  2. VDolečky miluju! neměla sem´je věčnost :(( ale já si na ně udělám čas! :D Určitě jo.. když si mě tak krásně navnadila.. jednou mě to nezabije :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezabije, ale pozor, jsou návykové! :D:D

      Vymazat
  3. Ty srdíčka jsou geniální- přítele to muselo potěšit :)
    Jinak.. já na takové věci naštěstí nejsem, vůbec mi to nechutná.. naštěstí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já je také nevyhledávám, ale jelikož jsem je dělala, tak jsem si dala! :))
      A děkuji ♥

      Vymazat
  4. vypadají moc pěkně, jsi šikulka. Ale musíš mě s tím provokovat? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji! :))
      No dala jsem ze začátku varování, tak veškeré nežádoucí účinky jsou mimo mě! :D:D

      Vymazat
  5. Můj bože to je nádhera :D Já bavorské vdolečky miluju a ty srdíčkové vypadají nádherně :)

    OdpovědětVymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))