čtvrtek 25. října 2012

Brokolicový krém - polévka

Máte také tak rádi brokolici?
Já ano! A pokud jste na tom stejně jako já a máte rádi krémy, né takové ty, které jsou zahuštěné moukou, zalité smetanou, která je pěkně tučná. Ale takové, kde je toto vynecháno, je to přesně pro vás! :)

Brokolice sama o sobě je našemu tělu hodně prospěšná, obsahuje mnoho vitamínů a hlavně je to zelenina, které bysme měli mít v naší stravě požehnaně! 

Co budeme potřebovat?

1 brokolice
voda
sůl, pepř, koření
- kdo chce, tak jíška

Postup:
1. Brokolici si nakrájíme na menší části a dáme vařit. Zalijeme tak, aby byla ponořená ve vodě. 
2. Necháme vařit asi 15 minut. 
3. Ulijeme trošku vody.
4. Vezmeme ruční mixér a brokolici rozmixujeme. Vznikne nám taková kaše.
5. Když chce někdo hustší, ulije více vody, nebo přidá jíšku - z mouky a másla
6. Dochutíme solí, pepřem, nebo jiným kořením.

TIP:
Podáváme s krutónama a lžící zakysaná smetany.


6 komentářů:

  1. jestli mám ráda brokolici?
    brokolici MILUJU! :)
    a tenhle recept určitě zkusím :) minule jsem nějakou brokolicovou polévku zkoušela a nebyla vůbec špatná
    za chvilku zveřejním článek s dnešním obědem a jeden brokolicový receptík tam bude,tak se nezapomeň mrknout :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se těším, až si tvůj článeček zase přečtu! :))

      Vymazat
  2. mnaaaam...teda-sice de hlavne o brokolici ale me nejvic chytly ty krutónky^^:D nezdravy ale..nejlepsi u babicky^^uplne to vidim:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tak určitě se jich nesmí sníst tuna. Mě jich stačilo na potěšení chuti jen 10! :))

      Vymazat
  3. Já mám ráda brokolici na všechny možné způsoby :) mňam! Polévku dělám podobně, ale přidávám ještě mléko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nebo i tak se dá dělat, mě vyhovuje tato a mléko tam nepřidává zbytečné KJ! :))

      Vymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))