neděle 28. října 2012

Granátové jablíčko

Tak jsem tu opět a zas s pro mě novým, exotickým ovocem. V poslední době ráda zkouším nové věci, nová jídla, suroviny a jiná. Nejen, že se mi tím otvírají nové chutě, ale také mnoho jiné. Mohu poznávat jiné státy, protože některé plodiny přímo vyzařují jiným státem, pokud mě chápete! :))
 

Rozšíření:
Somálsko!

 
Plody:
Granátové jablko, jako i jiná jablka, roste na stromech. tyto stromy se mohou dožít až 200 let.Plod samotný je kolem 12 cm veliký. Pod tvrdší slupkou najdeme pouzdra, v nichž nalezneme červená semena, které jíme. V jednom plodu by podle zdrojů, mělo být 600 kusů semen. 
Já: No zatím jsem snědla jsem 1/2, jsem plná a opravdu jsem to nepočítala! :D:D

Složení:
Jablka obsahují asi 77 % vody,vápník,fosfor, železo, hořčík a  velké množství sodíku, draslíku a cukrů. Z vitamínů jsou významně zastoupeny vitamín B a C, v menší míře pak i vitamín A.
Slupka a vnitřní přepážky mají vysoký obsah hořkých látek, např. kyseliny taninové.
 Jedlé části granátových jablek působí projímavě. ( Tak to ještě že jsem doma! Budu to mít na záchod rychle! :D:D )

 

Konzumace:
Z granátového jablka se využívá především šťáva, ze které se dělá řada koktejlů a džusů. Dále se využívá ve studené kuchyni, kde se přidává do mnoha salátů, v teplé kuchyni se přidává především k drůbeži, grilovanému masu a rybám.
Já: Mě to chutná samotné, ale neříká, že bych neokusila koktejl :P

Chuť: Podle mě je hodně sladká, asi záleží i na plodu. Nemohla bych tooho sníst hodně, měla jsem polovinu zrníček a stačilo mi to. Ale doporučuji na zahnání chutě na sladké!!
semínka
Polovinu jsem už vydlabala :D
Blahodárné účinky:
  • Obsahem hořčíku, draslíku a sodíku je šťáva granátovníku vhodná pro sportovce, těžce pracující a osoby s horečkou a pracující v horku, kteří potem a vyšším příjmem tekutin ztrácejí minerály.
  • Výrazně přispívá ke snižování výskytu kardiovaskulárních chrob 
  • Redukuje pravděpodobnost vzniku osteoporózy
  • Výrazně snižuje riziko rakoviny a pomáhá při jejím léčení
  • Účinně posiluje imunitní systém a podporuje obranyschopnost
  • Pomáhá ke snížení vysokého krevního tlaku
  • Snižuje hladinu škodlivého LDL cholesterolu v krvi
  • Funguje jako účinný prostředek na poruchu erekce 


Hodnoty ve 100g:

250 KJ

 1,3 g bílkovin

11.8 g sacharidů

0,2 g tuky

 Graf složení:

Graf složení produktu granátové jablko

16 komentářů:

  1. Miluju granátové jablko. Jedla jsem ho vždy v Chorvatsku. Čerstvé, utržené z keříku ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to musela být dobrota.. Já jsem jedla Fíky čerstvě utržené! :))

      Vymazat
  2. Granátová jablka mám moc ráda, vždy ze zrníček vymačkám šťávu a použiju ji do ovocných koktejlů. Samotné zobání je dosti nepraktické, pořád musím plivat ta semínka :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tobě zrníčka nechutnají? :-o Já je zobu i se zrníčkama, hi! :D:D

      Vymazat
  3. Už jsem ho taky zkoušela.. ale abych pravdu řekla,tak mi moc nechutnalo :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě mrzí, ale každý má jiné chutě! :))

      Vymazat
  4. TY me vzdycky potesis jak me pises ze mam toho jidla malinko:D zaprve se necitim tak desne z toho co sem sezrala a zadruhe...(dneska teda zrovna ne:D)ale jindy by to bylo treba -ze si muzu jeste neco dát:D

    jinak sem uvidela ten clanek s bavorskyma koblizkama nebo co to bylo a uplne se me vybavily jedny uzasny co sem jedla jednou-prelity jakousi meruňkovou marmoškou-ach mnam-zlatý, opečeňoučký, nadýchaný^^ mastný:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsem ráda, že tě to těší. Já se bojím aby si to nebrala jako něco zlého! :)))
      A ty vdolečky jak říkáš s meruňkovou musely být paráádní ♥

      Vymazat
  5. Ano ano.. louskám každý den,ale už jsem dolouskala..:(( Právě naopak! Všichni by mi pomáhali,ale já je odháním! hrozně mě to baví.Až na tu bolest zad no..:D

    OdpovědětVymazat
  6. já ho mám taky ráda, akorát mě nebaví to loupání;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alspoň na něj pak máme větší chuť !:D

      Vymazat
  7. Granátové jablko jsem chtěla vždy zkusit, ale nevím kdy se odhodlám :D.

    OdpovědětVymazat
  8. Mám asi trochu nezralé, je chycelé jak citron, ale i tak jsem se do něj pustila :-D

    OdpovědětVymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))