úterý 23. října 2012

Jáhelník

V hlavní akci : Jáhly! 



V dnešní době se čím dál více rozšiřují přílohy. Už to nejsou jen brambory, rýže nebo těstoviny. Už můžeme najít i jiné věci, jako je kuskus, jáhly, bulgur apod.. Vše můžeme připravovat jak na slaNo, tak i na sladko!

A jak jsem já připravila jáhly? Jednoduše. Určitě každý znáte rýžový nákyp, no nemám pravdu? :) Tak toto je něco podobného, akorát místo rýže, se požijí jáhly. 

Četla jsem hodně, spojovala s rýží, ale nakonec mi vyhovuje tento, mnou upravený recept:

A co vlastně budeme potřebovat na jáhelník?
200 g jáhel - za syrova
250 ml vody
vanilkový lusk ( nemusí být)
1/5 l mléka
Med
skořice
Jablko, banán, meruňky, jakékoliv ovoce
Oříšky
2 vejce

Postup:
1. Do hrnce si nasypeme jáhly a zalijeme VROUCÍ VODOU!!! Musí být vroucí, na to, aby se nám jáhly spařily a zbavily se hořké chutě.

2. Až se nám začne voda vypařovat, přilijeme mléko.

3. Vaříme za občasného míchání do změknutí a do vsáknutí mléka
.
4. Mezitím si nakrájíme škrabkou na ovoce , u mě jablka, vzniknou nám takové plátky. (samozřejmě, že můžete i na struhadle)


5. Do jablek přidáme skořici a med.
 

6. Z bílků si vyšleháme tuhý sníh.
7. Jakmile máme jáhly uvařené, rozšleháme v nich rychle žloutky a přidáme sníh z bílků.

8. Do formy vložíme 1/2 jáhel, poklademe ovoce a nakonec dáme poslední 1/2 ovoce.

9. Pečeme při 150 stupních. Po 20 minutách tomu ohulíme na 180 aby se nám vytvořila křupavá kůrka- Pozor NESPÁLIT!!!

9 komentářů:

  1. vypadá super :) všechny ingredience co zbožňuju
    a jako bonus srdíčková forma.. no úžasné!

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé, tu formu mam taky! A parádní recept, dala bych si hned! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já kousíček zabalím a pošlu ! :))D

      Vymazat
  3. Není ta forma náhodou z Marka Spencera? :O Protože tam měli tu samou, já na ni zbožně zírala a mamka mě odpálkovala slovy, že jich máme doma dost... :D Hlavně že se všecky rozpadají... :D Jáhelník máme zítra na oběd ve škole.. Nejdu tam :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, to netuším :D Formu jsem dostala dárkem, protože miluji pečení! :)) Také doma máme většinou formy, co už zažilo snad i mé narození! :-D
      Tobě nechutná? :o

      Vymazat
  4. Jáhly nasladko miluji, naslano mi moc nejedou, ale na sladko... hmmm :-)... Jáhelníky jsem taky zkoušela, ale nejraději mám z jáhel kašičky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na slano mi také nechutnají.. Na sladko jsou nejlepší! :))

      Vymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))