sobota 3. listopadu 2012

Jablečná bábovka

Opět a zase doma máme milion a deset jablek. A co s nimi? Místo přesnídávky -Bábovka!

Pokud máte rádi vláčné buchty, z kterých se nepráší od pusy, tak máte tu pravou. Je cítit pěkně po jablíčkách, skořici a kakau.



Co budeme potřebovat?

2 vejce
200 g cukru - třtinového, bílého, sladidlo, med...
5 středních jablek
300 g mouky (celozrnná, polohrubá, hladká,..)
1 lžička jedlé sody
1 prášek do pečiva
1 lžíce skořice
1 lžíce kakaa
150 ml oleje - jogurtu

+ vanilkový cukr, vanilkový lusk, ořechy, ..


Postup:
1. Oddělíme si bílky od žloutků.
2. Z bílků si šleháme tuhý sníh
3. Do žloutků přidáme cukr a vyšleháme do pěny- pokud nepůjde, přidáme 2 lžíce teplé vody
4. Přidáme kakao, skořici, na hrubo nastrouhané jablka (Které jsem si oloupali, vykrájeli)
5. Promícháme a přidáme část mouky, poté přidáme jogurt nebo olej a dáme zbytek mouky.
6. Jako poslední přidáme prášek do pečiva, jednou sodu a sníh z bílků.
7. Pořádně promícháme a dáme do vymazané a strouhankou vysypané formy.
8. Dáme péct asi na 50 minut na 180 stupnů!


Dobrou chuť, 
Vaše K!♥

12 komentářů:

  1. taky máme doma furt jablíčka :D ale ještě mě neomrzelo je jíst syrová :)
    milovala jsem vláčné buchty, když jsem se zakousla a ona se mi začala rozpadat na jazyku!! :D
    hrozně mě štve,že celozrnná, a prostě ty zdravější mouky, jsou tak drahé :(:X z normální se mi to dělat nechce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také je mám ráda za syrova, ale nensím dvě igelitky, hi! :D:D
      Jsou drahé, to je pravda, já ji kupuji za 30 korun, ale lepší, jak je utratit za nějakou blbost! :)

      Vymazat
    2. mě jsou taky všechny sukně velký :D chce to nákupy! :D

      Vymazat
  2. Já jablíčka raději pěkně šťavnatá a syrová :-) Ale tohle určitě někdy zkusím. Na takové nedělní mlsání jako stvořené, děkuju za recept! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám ráda syrová, ale na chutě je to fakt dobré! :))

      Vymazat
  3. vypadá opravdu dobře, škoda že jsem si to nepřečetla dřív, mamka totiž dnes už bábovku udělala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to nevadí, třeba příště dopadne! :))

      Vymazat
  4. jůů to vypadá dobře :) možná to zkusím příští týden jako muffinky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako mafinky by to bylo skvělé! ;) Určitě vyzkoušej, také se do toho vrhnu! :))

      Vymazat
  5. Jablka ti moooc závidím :) Já včera kupovala za 40kč. Paráda prostě :((

    OdpovědětVymazat
  6. to je prostě moje^^ tyhle jablečný nebo banánový nebo mrkový nebo cuketový bábovky, chlebíčky buchty koláče atd....
    seš šikovná kuchařinka^^

    OdpovědětVymazat
  7. To vypadá výborně! Já mám moc ráda všechny tyhle ovocné buchty akorát jak máš napsané v receptu - olej nahrazuji jogurtem :-)...

    OdpovědětVymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))