neděle 11. listopadu 2012

Slaná, neslaná

Solit nebo nesolit?
To je otázka, na kterou je odpověď dost nejasná a odpovědět na ni nedokáže zcela nikdo.Jediné, co můžeme všichni říci s jistotou je, že nadměrné množství soli nám může docela dost uškodit.
Takto to ale nevidíme my, normální lidé. Říkají to odborníci. Tedy, já to říkám také a i většina z vás, co se zajímá o zdravou stravu. Ale co ostatní, kteří se o tuto problematiku nezajímají? Ti to neví! Ty si naopak myslí, že bez soli by to v žádném případě nešlo! A mají pravdu? Nemají! Je dáno, že čím méně soli, tím lépe!

V poslední době vyšla na povrch tzv. Neslaná dieta.

Tato dieta je založena na tom, že se musí sůl omezit na minimum. Není to však dieta, která by zaručovala úbytek tukové hmoty. Ale její záměr je někde jinde. A kde?
Je jasné a každý ví, že sůl zavodňuje. Jakmile omezíte sůl, tělo se automaticky začne odvodňovat a to způsobí váhový úbytek. Takže pokud jste pochopili, neztratíte tuk, ale přebytečnou vodu v těle.
Také sůl způsobuje otoky a tak se nám ve finále zdá, že jsme silnější.
Tato "dieta" je vhodná pro lidi, co trpí nejrůznějšími chorobami a vysokým krevním tlakem.
 
A co vlastně jíst?
Pokud možno, vyhněte se uzeninám, sýrům, pečivu, křupkám a chipsům.Omezte také návštěvy v restauracích a když už si něco dáte, tak uvažte, co si dáte! 
Celkově se snažte nesolit, je i jiné koření, které dochutí!

Tak co, troufáte si na to, omezit sůl nebo ji celkově odstranit z vašeho jídelníčku? :))
Já se snažím nesolit, takže pro mě by to problém nebyl!
Neslaná dieta

5 komentářů:

  1. já když vařím,tak nesolím vůbec :)
    maso si kořením bylinkovou solí,a prostě málo,ani mi to hodně nechutná :)
    ale pečivo jíst nepřestanu :D to byste chtěli moc! :P

    OdpovědětVymazat
  2. já moc nesolím, spíš kořením :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já třeba taky moc nesolím. Radši bych měla jídlo nesolené vůbec, než jen trošičku přesolené :)

    OdpovědětVymazat
  4. Soli tak akorát :) Ale je důležitá!

    OdpovědětVymazat
  5. Snažím se solit co nejméně! :-)

    OdpovědětVymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))