neděle 20. ledna 2013

Brambory s česnekovým máslem

Kdyby mi někdo dal na celý rok pytle s bramborami a k tomu mi řekl, že celý rok musím jíst jen brambory, asi bych neodmítla (neříkejte, že je to blbost, ale já brambory prostě miluji! :-D). 
Brambory se dají připravit na nespočet způsobů a dnešní je tento.



Co budeme potřebovat?

 brambory (kolik chceme)
máslo
česnek
sůl
olej olivový

Postup:
1.Brambory si pořádně omyjeme. (Nejlepší je, když brambory pod vodou odrbeme drátěnkou, aby nám na slupce nezbyla hlína ani jiný nepořádek)
 2. Každou bramboru rozřízneme napříč, vykrajovátkem do ní uděláme důlek. (Když nemáme vykrajovátko, poperte se s tím s nožem)


3. V míse si rozmačkáme máslo, přidáme sůl a prolisovaný česnek.
4. Půlky brambor si poklademe na pečící papír, důlky plníme máslovou směsí a překladem je druhou polovinou brambory a pokapeme olejem, aby se nespálili

5. Pečeme do změknutí asi 30 minut na 200 stupních.


Podáváme třeba s hermelínem, či jen se zeleninovým salátem.

Dobrou chuť,
Vaše K.♥

7 komentářů:

  1. Tak brambory miluji i já. V poslední době jsem si je hodně oblíbila jen tak pečené v troubě na olivovém oleji s nějakým fajn kořením. Mňam. :P
    Dřív jsme si krájeli syrové brambory na kolečka, která jsme potírali rozpuštěným máslem s česnekem (což je vlastně tvá varianta). Prostě úžasné. Na brambory nedám dopustit. :))

    OdpovědětVymazat
  2. hermelín je jedna z mála věcí,které nejím :D ale brambory vypadají super!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak si říkám, že brambory jsem neměla snad od Vánoc!
    Na nákupu na ně nesmím zapomenout.

    OdpovědětVymazat
  4. mňaaaaam:) to vypadá až na ten hermelín skvěle! Hermelín zkrátka nemusím:(

    OdpovědětVymazat
  5. Jéé, další bramboromil! :-D Já brambory miluju, taky bych je mohla denně - jen mě nebaví je loupat :-D Tento recept vypadá hodně dobře, takže děkuji za další inspiraci :-)

    OdpovědětVymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))