neděle 17. března 2013

Hop, švih , hop!

Skákání přes švihadlo je skvělý způsob, jak zvýšit svoji celkovou fyzickou kondici a kromě toho  je to  i velmi zábavný!
 
 
Když to vezmu, jak to cítím já. Kolikrát se mi stalo, že jsem nešla do posilovny, protože měli třeba inventuru, nebo nějaké technické problémy. Nebo kolikrát jsem nešla běhat, protože venku padaly kroupy, sněžilo a nebo jen prostě pršelo, počasí si s náma pěkně zahrává. Skákat přes švihadlo můžeme vlastně kdekoliv, jak doma, tak na zahradě, nebo si švihadlo obmotáme kolem pasu, vyběhneme si na kopec nebo někam na louku a začneme cvičit- ano, takhle jsem to praktikovala minulý rok a lidé na mě kokali jak na blázna, ale vezte, že je super skákat na čerstvém vzduchu.

Pár cviků

 

6 důvodů, proč skákat přes švihadlo:
 
1. Cena
Švihadlo si můžete koupit už za 100Kč- a to nená tak zlé, ne? :)) To si nedáte dva hambáče a oalá, máte šviahdlo!
 
2. Skladnost
Díky tomu, že švihadlo nezabírá téměř žádný prostor, můžete si ho brát s sebou kamkoliv pojedete.
 
3. Cvičení kdekoliv a kdykoliv
Nejen, že můžete skákat přes švihadlo v posilovně a doma, ale kdekoliv, kde budete mít dostatek prostoru k bezproblémovému skákání.
 
4. Příjemná změna
Skákání se dá hodně oživit. Nemusíte je skákat na místě snožmo. Můžete střídat nohy, skákat do strany, pkud máte místo, skákat vajíčka či skládat nějaké sestavy. No koho by to nelákalo? :)
 
5. Hubnutí
Pokud jste schopni skákat přes švihadlo po dobu jedné hodiny (samozřejmě s přestávkami), tak v závislosti na vašem metabolismu můžete spálit až 1000 kalorií!!!
 ( Ale z vlastní zkušenosti vím, že skákat už jen v celku 10 minut je dost záhul! :D )
 
6. Přispívá k posílení celého těla
Při skákání přes švihadlo procvičujete většinu z hlavních svalových skupin horní i dolní části těla.

I takto se dá skákat!
 
 
Jak si vybrat správné švihadlo
Správný výběr švihadla se snadněji řekne, než udělá. I když se může zdát výběr nejvhodnějšího švihadla jako snadná věc, zas tak jednoduché to není. Za prvé, doporučuji používat švihadlo, které má lanko z textilu, protože vydrží mnohem déle než např. lanko z plastu. Rukojeť by měla být dostatečně tlustá pro pohodlný úchop. A nakonec proveďte následující test, abyste zjistili odpovídající délku lanka:
 
Stoupněte si snožmo doprostřed švihadla a napněte oba konce. Správně dlouhé švihadlo by mělo dosahovat konce rukojetí podpaží.


Několik typů, jak předcházet zranění
 1. Kvalitní obuv
Asi není třeba komentáře. Každý víme, že i při workoutech doma je nejlepší mít kvalitní obuv. Nejen, že když ji nemáme níčíme si klouby, ale chodidla také trpí. Také tím předcházíme zranění kotníku. A to už tak příjemné není, že? :)
 
2. Zahřejte se
Správné zahřátí svalů vám pomůže nejen zlepšit své výkony, ale hlavně předcházet možným zraněním, jako jsou natažené svaly apod. Vyzkoušejte např. poskoky na místě, sprint na podlaze, běh na místě atd.

Moc povedené!


Můj názor
 Abych pravdu řekla, dřív jsem švihadlo ráda neměla. Nebavilo mě. Ale přicházím mu hodně na chuť. 
Mé první skákání letos dopadlo né moc dobře. Představte si to, bydlíme v bytě, kde nejsou stropy moc vysoký a lustr máme visací! :D
 Takže jsem začala skákat, a švih, rup, lustr to odnesl. Řekla jsem, že dobře, budu se snažit dál.
Najednou jsem si švihadlem shodila snowboard, švihla jsem naši Natálku- kočku a málem jsem si zpřerážela nohy, jak jsem začala balancovat. Asi jsem Antitalent! :D
Druhý skákání už šlo bez potíží, to jsem byla ráda!
Takže se toho nebojte, jen nesmíte očekávat, že hned první skákání pofrčíte hodinu v kuse, já jsem už nemohla při poctivých 10 minutách v tahu!


Takže přeji hodně přeskoků!
Jak jste na tom vy se skákáním?


14 komentářů:

  1. já skáču! ale bez švihadla, za 1) ho nemám a za 2) máme malé prostory :D
    ovšem když k normálním skokům přidám švihadlové ruce, to je teprve makačka! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsou to teprve krajská kola :D to nám mohlo dojít, že to asi nevyjde :D ale třeba postoupíme dál a tam se uvidíme! (ikdyž o postupu dost pochybuju) taky na tebe budu myslet :)

      Vymazat
    2. jakým způsobem ty články čteš, pověz :P je tam přímo odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=x_dO4mfZerE

      Vymazat
    3. vitamínky jsem vyhrála na blogerkách, ale koupit se dají všudemožně po netu :)

      Vymazat
  2. Já teda švihadlu stále nějak nemohu přijít na chuť. :D
    Ale dneska jsem se přemohla a dala si se Zukou workout 7, kde se skáče 3x2 minuty přes švihadlo, a teda dalo mi to zabrat. :D Budu muset víc trénovat. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Přes švihadlo hopsám jen v létě venku a recept na nálev na řepu ti zítra pošlu, musím to najít v sešitku s recepty, dělala ji totiž poprve mamka, dřív jsme ji dělali jinak..:)

    OdpovědětVymazat
  4. to je super nápad! ja nad švihadlom rozmýšľam už dlho .. škoda že nemam viac priestoru v izbe :D

    OdpovědětVymazat
  5. Švihadlo jsem si pořídila minulý rok a máš pravdu - je to záhul. Já skáču přes švihadlo v rámci zahřátí, ale často ho zařazuju i do jednotlivých sestav. Jak je člověk rozehřátý, tak bříško pěkně táhne při tom skákání! Já doporučuju taky!

    OdpovědětVymazat
  6. Švihadlo mám moc ráda, akorát si vždy musím počkat ven :-)... bydlím ve starék bytě, což se rovná papírový barák, takže bych buď skončila u domácího podemnou nebo by si myslel, že tu mám slony :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Od víkendu bydlím na novém, kde mám mnohem víc prostoru, takže švihadlo už mám nachystané a nesmírně se těším :))) snad nic nepřijde k újmě :D

    OdpovědětVymazat
  8. na švihadle si občas zaskáču, ale mám doma trampolínu takže skáču spíš na ní...:-))

    OdpovědětVymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))