čtvrtek 28. března 2013

Jidáše

Ano, je to tu. Už i já, které nesnáším velikonoce (proč níže), je začínám řešit. Jidáše, stejně jako mazanec a velikonoční beránek k velikonocům prostě patří. Ať si říká kdo chce, co chce! 
Když jsem nemocná, mám více času péct, a to že teď peču denně! :D Pečení jidášů je prosím má dnešní premiéra.

Co budeme potřebovat?
350 g hladké mouky
150 g polohrubé mouky
70 g másla
6 g soli
70 g cukru krystal
1 žloutek
20 g kvasnic
175 ml mléka

+ na potření vejce
+ tekutý med

Postup:
1. Nebudeme dělat klasický kvásek, uděláme těsto tzv. na Omládek. A jak na to?
 Do mísy si dáme veškerou mouku, vyhrabeme do ní důlek a rozdrobíme do něj kvasnice. Do důlku vlijeme 2/3 mléka- což je 116 ml. Pomalu z okrajů budeme do mléka zamíchávat mouku aby nám v důlku vznikla taková hmota, jakou máme na lívance. Zasypeme troškou hl. mouky a necháme na teplém místě vzejít (cca 30 min.)

2. Po vzejítí kvásku přidáme cukr, sůl, mléko, máslo a rozkvedlaný žloutek. Vypracujeme nelepkavé těsto( cca 10 minut hněteme). Pokud bude moc tuhé, přidáme mléko a nebo naopak a to mouku. Necháme 10 minut odpočnout.

3.  Těsto si rozdělíme na stejné části- cca 60 g jeden. Vyvalujeme z nich válečky, dlouhé tak 20 cm a široké jako náš ukazováček. Jakmile budeme mít váleček, tak motáme do takové spirály.


4. Klademe je na pečící papír, ale né moc blízko u sebe, v troubě nám ještě naběhnou. Necháme na plechu kynout ještě asi 20 minut.

5. Potřeme spirály rozšlehaným vejcem a vložíme je do trouby, která je předehřátá na 160 stupňů asi 15 minut.
6. Jakmile jidáše vytáhneme z trouby, pomažeme je tekutým medem.



TIP:
- Nádobu s těstem nedávejte při kynutí na kov, či mramor- jsou studené. Dobré je dát mísu pod peřiny.
- Jidáše při motání moc neutahujte, v troubě by Vám vyběhly hodně do výšky.
- můžete přidat ořechy, mák, sezam.....


Dobrou chuť,
vaše K. ♥

Ps. A proč nemám ráda velikonoce?
Já bych je ale i ráda měla, kdyby se chodilo jako dřív. My bychom mohly polévat vodou, utíkat  atd. Byly to jiné doby, které bych chtěla i zažít.
Teď, teď za mnou přijde banda vožralých kluků, ani mě pomalu nevyšlehají jak jsou vožralý a chcou po mě panáka. To je všechno- A to se mi nelíbí!

48 komentářů:

  1. vypadají pěkně :)
    taky velikonoce už moc nemusím :( v pondělí budu sama doma, takže se zavřu doma a nikomu neotevřu, protože na ty vožraly nejsem vůbec zvědavá :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, taky kdybych byla sama doma, asi bych neotevřela! :D

      Vymazat
  2. isto musia byť vynikajúce :) prajem ti čo najskoršie uzdravenie, papaj veľa vitamínov v podobe ovocia :) isto to zabere :)

    http://slyfestyle.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byly skvělé! :)
      děkuji, už se uzdravuji! :))

      Vymazat
  3. Krasavci!
    Já je budu dělat zítra nebo o víkendu, tak jsem zvědavá, jak se mi prvně povedou. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak koukala jse na blog, a byly parádní! :))

      Vymazat
  4. Ahojky :)
    Dnes jsem si v noci řekla, že se mi nechce spát a že najdu nějaký nový blog, který prostě najít potřebuju. Netrvalo to dlouho a úplně mě tvůj blog oslnil :DDDDD Fákt, nekecám!! :))) Fascinuje mě to tvoje hubnutí, mimochodem potřebuju shodit alespoň 20kg. Však jestli tě to zajímá, tak se ke mně klidně koukni. Jsem moc ráda, že jsem tě tu našla. Já teda moc nepeču, sem tam nějaký dort na rodinnou mini oslavu, ale nic extra. Rozhodně bych netrávila hodiny v kuchyni (né, že bych měla něco proti, to rozhodně ne ! :D), abych něco takového upekla, protože mi tečou nervy i při pečení korpusu, obyčejné bábovky... prostě jestli je to dopečený a není to humáč :DD Mám jediné štěstí, že mazance, vánočky (všechno komplikovanější) peče mamka :D Protože nesnáší, když vidí, jak se v té kuchyni motám :D

    A jinak, nemocná nejsi sama =)
    Tesh

    OdpovědětVymazat
  5. Jéé, že bych to taky ještě sesmolila :-)?

    OdpovědětVymazat
  6. Já musím říct, že jidáše vůbec neznám, tradiční jsou pro mě mazanec s beránkem;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jinak ty tvoje vypadají báječně;)

      Vymazat
    2. Také jsem je neznala, ale hledala jsem v tradicích a voalá! :D
      Děkuji!

      Vymazat
  7. ja to nepoznam ale teraz som to videla na vela blogoch, to je nejaky vas cesky tradicny pokrm?

    Inak ak ťa trápia vyrážky dnes príspevok o najlepšom make-upe,ktorý lieči ale aj prekrýva, tu:
    http://www.biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/03/recenzia-sebium-al-korektor-bioderma.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to je celkově velikonoční, je to vlastně tradice na zelený čtvrtek! ;)

      Vymazat
  8. Milá Koouky,

    myslím, ne já vím, že se ti Jidáše moc povedly, vypadají skvěle..:)
    A taky se mi už tahle obdoba Velikonoc nelíbí..:-/

    OdpovědětVymazat
  9. Já už mám napečíííno:-) Pekla jsem jidáše, dnes mě čeká mazanec a ještě udělám jablečné muffiny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. KOukám, že jsem měli stejnou sestavu pečení" :D

      Vymazat
  10. Ach, fotky jídel mě vážně ničí :-)

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že v dobrým slova smyslu ;D

      Vymazat
  11. No já si teď zakázala péct, protože akorát tloustneme :D když vy všichni mi to děláte těžký když vidím ty dobroty :D

    My Little World By Lori De Vaga

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak kyž se toho nespořádá kilo, tak to určitě neuškodí! :))

      Vymazat
  12. you really rock!
    love your blog, so you'll have me here again :)

    hope youll follow back <3
    www.malesclutch.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you... I am your follow too! :))

      Vymazat
  13. Mnam :) ty vypadají opravdu úžasné :)
    Prijd se podivat i ke me a pokud se ti bude líbit můj blog můžeme se sledovat :)

    www.olivains.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkujJé děkuji, určitě se kouknu! :))

      Vymazat
  14. taky chci, aby cvičení bylo součástí mě! :) brzy by to přijít mohlo, že se nebudu muset nutit ;) uvidím časem jestli se cvičení stane něčím, bez čeho nemůžu být :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držím palce a když mákneš, určitě tak brzy bude! :))

      Vymazat
  15. Mňam, mňam, už máme doma ozdobenýho beránka a mazanec skoro snědenej :)

    OdpovědětVymazat
  16. Jidáše se ti povedly nádherné! Jinak s názorem na Velikonoce absolutně souhlasím :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Já jsem tohle snad asi nikdy nejedla :D My doma Velikonoce vůbec neřešíme :D
    ale vypadá to moc dobře :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My je taky nějak neřešíme, ale baví mě péct! :))

      Vymazat
  18. Velikonoce taky nesnáším:-D ale tohle bych si dala, to zase jo:-D Vypadají skvěle!:)

    OdpovědětVymazat
  19. Those look delicious!

    Hope you're having a fabulous weekend so far :)
    xoxo
    Crystal

    My Blog, Crystal Chizoba

    OdpovědětVymazat
  20. já na to triko narazila úplnou náhodou a měli ho tam ještě v takové krémové barvě, ale to mi neslušelo :D a v černé jsem ho viděla na netu a líbí se mi víc v černé :D to moje je takový nevýrazný :P

    OdpovědětVymazat
  21. máš moc hezký blog:)
    všechny blogerky teď přidávají recepty a já se jen stydím, že nic nepeču:(:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jinak, s tvým názorem na velikonoce naprosto souhlasím.. dříve to bylo jiné, teď je to jen o chlastu:(

      Vymazat
    2. Děkuji ti! :))
      Tak se nám taky nějakým pochlub! :))

      Vymazat
  22. Krásně se Ti povedly Jidášky, jsi šikulka :) co se mě týče, Velikonoce mám ráda jen kvůli té výzdobě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji ti! :))
      Ta se mi ale taky líbí!:D

      Vymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))