úterý 26. března 2013

Omyly, mýty- Čemu jsem věřila já?

Pěkný den.

Za prvé bych Vám chtěla oznámit, že jsem ZASE nemocná! :D Do školy bych měla jí až 15.4, ale vězte, že já půjdu dřív, protože už teď mám zameškáno nějakých 60 hodin a s tímhle bych šla rovnou do kytek, vážně! :D 
Doma mě to nebaví, o tom svědčí také moje denní aktivity,  dneska jsem dělala generální úklid- prach, myla jsem mikrovlnku, ledničku, troubu, skříně i vevnitř.... A zítra budu pokračovat! :)) - BAVÍ MĚ TO!

Ale teď už k tématu.
Nedávno jsem u některé z Vás četla na blogu článek s mýty o hubnutí, omyly apd. Tak nějak mě to navnadilo na to, o čem dneska budu psát.  
Přeci jen je to hodně diskutované téma a já každým dnem, buď na internetu, nebo v časopisech vídávám, jak tyto rádoby "super rady" publikují a cpou je svým čtenářům, kteří jsou tak naivní a věří všemu, co je psáno!! 
Rozčiluje mě to, protože pak se bavím s kamarádkou a ta mi do hlavy cpe nesmysl o tom, že po 5 už nesmí jíst a už v 5 to jídlo musí být jen zelenina. Bože můj! 
Ale nejsmutnější je, že i já jsem byla tak hloupá, ne BLBÁ!!!

A čemu jsem věřila?

1. Je to dáno genetikou!

Asi před dvěma lety mi teta řekla, že mé tělo není geneticky předurčeno k tomu být hubené. Věřila jsem tomu, přeci jen, když mám obézní sestřenice, tetu, babičku, byla jí i má starší sestra, tak proč bych zrovna já měla být hubená? S mými skoro 70 kily jsem to přímula jako fakt. 
No a co se nestalo? Že bych genetiku obelstila? 
Je to prostě nesmysl. Geneticky je možná dáno, že máte oči hnědé nebo že máte křivé nohy. Ale to, jestli máte být tlustí? To ne!
Takže dost toho se vymlouvat na genetiku. Teď se u nás teta může chytat za hlavu a bědovat, jak mě chtěla ukonejšit! :))


2. Nejíst po 17:00.
 
Tak pokud jdete spát v 20.00, tak si myslím, že to sedí, ale jestli jste noční tvorové a chodíte spát až kolem půlnoci, či dokonce déle? Tak dejte tělu jídlo +- 3 hodiny před spaním. Tělo když spí, tak věřte, nevěřte, energii také potřebuje na správné fungování. I jen na to "hloupé" dýchání potřebuje energii, tak z čeho jí má brát? Ze svalů?  To my ale nechceme! :) 


3. Vynechat svačiny a zhubnu!
Jíst jen snídaně, obědy a večeře, komu by se to nelíbilo, že jo? Mě by se to teda nelíbilo! 
Jako příklad vezmu sebe, snídám v 5.00, obědvám v 15.00, to mám 10 hodin čekat na jídlo? Asi bych se zbláznila vám povím. A nejen já, vaše tělo by taky začalo protestovat. Nejen, že by Vám kručelo v žaludku ( jo, je to nepříjemný, hlavně když je kolem Vás milion lidí a všichni to slyší! :D ) ale také by se Vám zpomalil metabolismus- s ním spojená rychlost trávení a tělo by si ukládalo na horší časy, takže by se tvořily faldíky tady, tam a ještě tamhle! 
Takže zapomeňte na hladovění. Nejideálnější je jíst po 2-3 hodinách menší porce.
A nezapomeňte na jedno takové dobré motto:
Snídej jako král, obědvej jako princ a večeř jako chuďas! - Ale to zase neznamená, že si  máš na večeři utřít nudli z nosu, jen si nedej smažáka! :) (Taková míchaná vajíčka se zeleninou, hm? :)) )

4. Nejezte tuky!
Každý člověk, co se o zdravou stravu nezajímá tolik si myslí, že tuky jsou špatné. Ale málokdo ví, že se tuky rozdělují na "pod kategorie" a takové zdravé tuky, oleje jsou nám potřeba.
Ale myslím, že si příklad můžeme vzít z tady té kočky, která "tuk" doslova miluje a figuru má, že by každá modelka nad její fotkou mohla jedině zavřít hubu a utřít! :D 
(Doufám, že ti to nebude vadit, že jsem tě dala jako příklad! :)) 

 
Slečny blog tady:  Beautygloss


5.Hubnutí je drahé!

A kor pro nás chudé studenty, co? :D
Když se chce, všechno jde. A myslím si, že když si nebudete v hubnutí dopřávat nějaké "váku-šejn" nebo jak se tomu říká (tlaková komora), tak Vás to stát draho nebude! 
Místo posilovny si můžete zacvičit doma podle videí, kterých je na internetu milion. Pokud ani to se Vám nelíbí, můžete si vymýšlet workouty sami, no nebude to zábava?
Místo běžeckého pásu v posilovně si můžete jít zaběhat ven a bude to účnější, protože střídání terénu Vám více procvičí lýtka a zadek! :))
Má kamarádka mi říkala, že nemůže hubnout, protože její rodina nejí zdravě, mají všude čokolády a nic zdravého. Také jsem to doma měla tak. A jak jsem to vyřešila? Mamce jsem řekla, jestli nemůže kupovat více zeleniny, ovoce, mě ať už nekupuje blbosti- tyčinky, čokolády... - Tím i ušetřila. A to co chci mimo to, si koupím sama nebo mi jednoduše máma udělá radost. různé kaše taky nejsou drahé, třeba ovesná půl kila za 15 korun, to je jako za hubičku, za ty prachy nekoupíte ani čokoládu.
Takže další omyl- doslova výmluva pro ty, co ani hubnout nechtějí! ;)


A takto by se dalo pokračovat! :))
Mějte se fanfárově a využijte čas líp jak já, protože já kdybych nebyla nemocná, už makám v posilce na krásným zadku a břichu...
Léto je za dveřmi! :))

27 komentářů:

  1. Je super, ze to takhle sirite na svych blozich (to vypada divne to slovo, ale je to mnozny cislo od slova blog ne?:D), protoze je to porad neuveritelne rozsireny tyhlety kraviny !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Halvní je, aby to bylo platný! ;)

      Vymazat
  2. zase nemocná? achju:( posílám kapku zdraví:-*
    taky mě občas baví uklízet:D
    nebyly jsme hloupé, byly jsme blbé, máš pravdu :D taky jsem dělala plno kravin.. poučila jsem se!
    kéžby tvá poslední věta byla pravdivá, měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji za zdraví,s nad mii pomůže! :))
      Snad bude, věřme! :)

      Vymazat
  3. Je to parádně sepsaný! :)) V některých věcech přesto nesouhlasím..např. s tou genetikou:)

    OdpovědětVymazat
  4. Hezky napsané a celkem se v tom vidím, taky jsem věřila totálním kravinám a teď jen nevěřícně kroutím hlavou nad těmi, kteří mi nevěří že večeřet mají v 8, když spát jdou v 11 :D
    S jedním ale nesouhlasím, a to s tou genetikou.. Když má někdo třeba širokou pánevní kost, tak nikdy nebude mít postavu jak modelka, i kdyby dělal cokoliv..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ono je něco jinýho pánev a něco jinýho obezita. I když máš širokou pánev, ta ti nemůže bránit v tom, být hubená. I na těch širokých bocích nemusí být tuk, ale krásné svaly.
      Někdo má teřba vystouplá žebra, někdo má zase ramena, ale to se bavíme o stavbě kostry, ne o "geneticky dané obezitě"

      Vymazat
  5. Všechny tyto mýty už jsem slyšela a občas mám nutkání jim věřit, hlavně když je kolem mě věčně všichni opakují ... ale bojuju proti nim :)

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek! Souhlasím se vším, jen poslední dobou už nejím tak často (jak píšeš každé 2, 3 hodiny). A vyhovuje mi to víc, najím se víc najednou :D Ale je fakt, že styl alá ''7 malých porcí denně'' jsem předtím praktikovala dost dlouho :) S genetikou naprosto souhlasím. Je sice jasný, že někdo má širší pánev, někdo je od přírody hubeňour.. Ale správnou stravou a cvičením se to dá vyrovnat. Když má někdo širší boky, měl by pracovat na vršku, aby se to vyrovnalo a naopak :) A k té fotce - moc jsi mě potěšila, cítím se jak celebrita! :D :))

    OdpovědětVymazat
  7. to je moc pěknej článek .) nejvíc mě pobavilo - faldíky tady, tam a ještě támhle :D
    a je to pravda. Já doma taky řekla at kupují víc tohohle, mín támhletoho a co je zdravé, a co naopak ne. A je nám všem skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  8. 1., 2. a 4. bodem jsem se také řídila.
    No, ještě, že už jsem se poučila. :))

    OdpovědětVymazat
  9. Generální úklid bych měla taky udělat... ale nějak není čas :-(... jinak naštěstí jsem věřila jen genetice a částečně jí pořád věřím... s maminou máme obě zpomalený metabolismus (žádné měření na netu ale u doktora) a tuk se nám ukládá na stejných místech - hubené ruce, pas a od boků dolu se ukládá vše :-)...

    OdpovědětVymazat
  10. Super článek, nejlepší na tom všem je, že sis to uvědomila!! :))

    OdpovědětVymazat
  11. Skvělý článek!:) Početla jsem si a díky za připomenutí 2!:-D tak nějak jsem se jí poslední dobou dělala, ale už nebudu:) Snažím se teď pravidelně cvičit a jíst více zdravě, tak doufám, že se za pár týdnu budu cítit a vypadat líp:)

    OdpovědětVymazat
  12. také jsem některým věcem dřív věřila!

    OdpovědětVymazat
  13. věřila jsem tomu "žádné tuky" a "nejíst po 17:00" :D ještě že už vím, že je to ptákovina :D .. jinak skvělý článek a brzy se uzdrav :)

    OdpovědětVymazat
  14. Druhý post, co čtu, zaměřený na mýty a opět super, víc takové osvěty:)

    OdpovědětVymazat
  15. Sakra...zase jsi nemocná? To snad neni možné:/. To je vážně divný ne? Přeju hodně zdravíčka:)!
    Jinak tyhle mýty jsou strašně rozšířený. Hlavně to, že nemůžeš být hubená, protože maminka..., protože babička...
    No...lidé nemají asi mozek, jak se zdá. Zrovna teďka jsem setkala s mýtem "Když si stříháš vlasy, porostou ryhleji"→nedávno jsem vyjela na kamarádku, protože mi přijde, že ty lidi si do tý hlavy úplně nesmyslně nechávají lít takové sra*ky!!! Sice to neni o zdravém životním stylu, ale pořád je to mýt jako tyhle....fakt mě tyhle lidi extra nebaví:(!!

    OdpovědětVymazat
  16. Super článek a se vším souhlas. Ono je prý i zjištěno, že genetika je daná jen z 15%. Jen z patnácti. O zbytek se staráme sami svou životosprávou.

    Ale zase je fakt, že tlustý nárty u nohou mám po taťkovi. To se jako nevymlouvám, to jen říkám:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ale co je těch 15 %? To je nic v porovnání, že nám ještě 85% zbývá! :D
      A lýtka, to jsou svaly, takže to se zase nesmí tak brát! :))

      Vymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))