pondělí 4. března 2013

Začněme běhat!

Jaro, to je čas, kdy začít naplno běhat. Je sice pěkný, že my, nadšenci jsme nepřestali běhat ani v zimě, ale Vás, co to v zimě nebaví a ani to u některých nejde, máte ten správný čas začít. 
Jaro, krásné jaro!
Běh je vlastně nejdostupnější, nejlevnější a nejpřirozenější forma pohybu, který samozřejmě potřebujeme. A co nepotřebujeme je speciální vybavení, pomůcky a ani pernamentku, která by nás stála peníze. Jen si vezmeme pohodlné boty, oblečení, strčíme si sluchátka do uší a můžeme vyběhnout do kopců.

NEŘÍKEJTE, ŽE TO NEJDE, JDE VŠE, CO SI UMANEME
(Neříkám to jen tak, jsem po dvouch operacích kolene, čeká mě příští rok, asi, doufám že ne, další. Takže bych se já měla vymlouvat, Vy ne!! )

Proč začít běhat?
- aerobní cvičení je důležité jak pro hubnutí, tak pro svaly
- uvolníte se a budete mít lehčí hlavu
- naučíte se ovládat svoji sílu, rychlost, dech, ..
- zlepšíte si kondičku
- zlepšíte si imunitu
- zabijete čas


Začínáme!

I když nejste zrovna sportovní fanatici a sportování pro Vás není, běh je asi první, čím byste měli začít. Musíte ale počítat s tím, že ze začátku nebudete běhat jako samotný Bolt, bude to těžší, tudíž se musí začínat opatrně. Nejlepší ze začátku je provozovat tzv. indiánský běh, to je, že budete střídat jogging s chůzí.
Před samotným vyběhnutím se trochu protáhněte, hlavní jsou lýtka, stehna - z vlastní zkušenosti vím, že křeč při běhu dooost bolí, věřte mi! :D
Nepřetáhněte rychlost, musíte běžet tak, abyste udýchali i slova. Cílem běhání je vytrvalost, takže nejlepší je se vyvarovat píchání v boku a jazyku na podlaze, protože tak bychom daleko nedoběhli! Co si budeme povídat, plazit se po silnici a jazyk tahat po asfaltu není moc pěkné! :D
Nejideálnější je vytrvat v běhu po dobu min. 30 min. Asi to pro začínající bude záhul, ale budete se zlepšovat, nebojte se! :)) ( Z nebe to nepadá samo! :)) )
Při tréninku 3-4x týdně se i ze začátečníka může stát během 3 měsíců vytrvající běžec, co uběhne i více než 10 kilometrů.

Kde?
I já patřím mezi ty, kteří milují běhání v přírodě. Vyvětrat si hlavu, kouknout se do lesa a nebo běhat jen tak, po louce. A přesně tam Vás chci nasměrovat. Běhání je nejlepší provozovat na měkkém povrchu. I když, málokdo si může dovolit běhat rovnou od baráku po měkkém, přiznám se, že i já, než se dostanu na měkký povrch, tak si po asfaltu uběhnu asi tak 3 km tam a pak na zpět. (Jo, zrovna já, se svými koleny běhám na asfaltu, jo, ze mě si asi příklad v tomdle neberte! :D )

I v takovém terénu si krásně zaběháte

Co s sebou?
Zapomeňte, že půjdete běhat v žabkách, sandálích či vycházkové obuvi. Na běh musíte mít kvalitní obuv, doporučuji obuv s odpruženou podrážkou (patou), které tlumí nárazy. Navíc ve vycházkové obuvi si ničíte chodidla a prsty, prostě a jednoduše to nedělejte! ;)
Pak také pohodlné oblečení, které nebudete muset vytahovat a stahovat po každém kroku nebo metru. 
Většina si sebou bere mobil, klíče od domu, kapesníky. Já volím jeden kapesník do kapsy, mp3, kterou si dám do sportovní podprsenky, a klíče si někde schovám, protože bych je asi nechtěla tahat s sebou! :D


Tak co, kdy vyběhnete?
Já jsem doběhla před chvílí, dala jsem si 11 km a jsem spokojená! :))

23 komentářů:

  1. Jojo, běhání. Mě teďka v tomhle počasí více baví kolečkové brusle, ale ten běh taky prubnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také je mám ráda, ale neumí na nich brzit, bože, jsem "talent" :D

      Vymazat
  2. Minulý rok jsem běhala..ale bohužel mě to nebaví..sice mě jarní počasí láká vyběhnout, tak třeba občas běh zařadím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to mě mrzí, tak doufám, že nad během nezenevřeš! :)

      Vymazat
  3. Nojo, copak naše atletka:) o 11km se mi může jenom zdát;)
    Taky mám po operaci kolene, na podzim jsem byla a tím ochabla moje kondička;)
    Každopádně tě za tenhle článek budu uctívat hodně dlouho!:))
    Sílu v nohách mám, to je v pohodě, horší je to s dechem:)) Ale běhání miluju:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to jen vytrvalost, ono to potom půjde samo a hlavně ti nepříjde že běžíš tak daleko! :(

      Vymazat
  4. Běh je nejlepší :)

    http://fashionbynat.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Já vyběhla dnes v posilovně na běhacím pásu. Dala jsem nastřídačku (běh/rychlejší chůze) 5km. Na což jsem na sebe jako začínajícího běžce pyšná :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě pokračuj, i toto je krásný výsledek! :)

      Vymazat
  6. Já se taky těším na běhání. Akorát jediný čeho se bojim jsou bezdomovci, který jsou snad všude:D:D.
    A to protahování...máš pravdu. Stačí 5 min a člověk může vyběhnout. A tak je to i s plaváním. Prostě křeče sou svinský:D.
    Pání:). Moc si chci poprvé vyběhnout:).
    Mp3 do podprsenky:DDD? Jsem jediná komu se potí "meziprsí"? Myslím, že by mi mp3 zdechla:D. Ale teď jsem viděla, že Lidl má za 80 Kč obal na mp3. Dá se normálně dát na paži:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene, samozřejmě, že když běhám mám pak podprdu úplně mokrou, ale jak říkáš, mám obal, takže ten si zajisti a můžeš vyběhnout jako já! :D S hracím poprsím! :D

      Vymazat
  7. Taky už se na to musím konečně vrhnout.
    Tento týden si skáknu do Lidlu, abych se vybavila, co se týče oblečení, ještě musím pořešit tu obuv a můžu vyběhnout do těch našich lesů a luk a hájů. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V lídlu ráda nakoupuji, mám z něj sportovní podprdu vystuženou na způsob lambády a jsem 100% spokojena! :))

      Vymazat
  8. Taky už se těším! chtěla jsem vyrazit teď o víkendu, ale jak koukám na předpověď asi se to neuskuteční :-/ U nás teda je trasa maximálně tak na 20 min a běhám spíš po ránu o víkendu, nemám ráda lidi všude kolem a v so, nebo ne ráno nikde nikdo není :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. snad počasí výjde, přeci jen předpověĎ není vždy pravdivá! :))
      Také nemám ráda, když se na mě zírá, ale překounout to musím, nejsme malé městečko! :D

      Vymazat
  9. Tak držím palce v běhání ;) Ale na mě teda běh není, dřív jsem běhala a přineslo mi to akorát tak vždycky nějaké zranění a navíc po tom nějak ztrácím svaly :D Občas si dávám jen sprinty, ale nejraději mám stejně HIIT ;) A 11 km, super! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to já právě zatím nepozoruji, že by se svaly ztrácely, snad ani pozorovat nebudu! :D
      Hiit mě mo láká! :))

      Vymazat
  10. 11 km? pěkně :) já nevím, zatím mě to moc nebavilo, ale uvidím :)

    OdpovědětVymazat
  11. Na mp3 mám neoprenovou kapsičku s páskem na rameno, nosím ji do fitka. Běhat bych se asi zatím nevykopala,nikdy mě to moc nebavilo, ale taky kuloví uběhnu, zatím nabírám fyzičku ve fitku, kde jsem si naopak pás zamilovala, až bude hezky, tak spíš śtejně vytáhnu kolo.

    Bublinka

    OdpovědětVymazat
  12. Taky mám naplánováno, že až bude hezky, tak taky znova začnu! :)
    Momentálně jsem na horách, takže až přijedu, pravděpodobně začnu :)

    OdpovědětVymazat
  13. taky už to plánuju. Časově mi to zatím nevychází, ale snad už zítra;)

    OdpovědětVymazat
  14. Taky mě to teď úplně láká vyběhnout ven...loni jsem neměla šanci, protože jsem se půl roku trápila s koleny, ale letos to zase vyzkouším :) Jsem právě taky po operaci - meniskus a křížový vaz - a dost mě od tohoto sportu lidi odrazují :( zpevňuješ nějak kolena (bandáž, tejpy atd.? Marcela

    OdpovědětVymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))