úterý 14. května 2013

Jedno jablko, prosím!

Jak jsme na tom s ovocem a zeleninou? 
Opravdu máme svoji denní dávku ?



Díky ovoci a zelenině jsme v psychické pohodě, máme svěží vzhled, silnou obranyschopnost a takto bychom mohli pokračovat celý den, protože právě tyto věci nám přináší pravidelná konzumace těchto dvou složek.

I když řada vědeckých studií prokázala a potvrdila, že konzumace 5 denních dávek ovoce a zeleniny každý den (Tzv. Zdravá 5 ) má plno pozitivních účinků, tak někteří, troufám si říci i většina má spotřebu nižší než by tomu mělo být.

2 vejce a kupa zeleniny ->>> Vydatná a nízkoenergetická večeře
„Podle světové zdravotnické organizace a obecně platných výživových doporučení bychom měli přijímat alespoň 200 g ovoce a minimálně 400 g zeleniny na den. Ve většině evropských zemích však tato doporučení splněna nejsou. Průměrná spotřeba ovoce na den se v Evropě pohybuje v množství 166 g a zeleniny 220 g/den“  ZDROJ!

Není nic nejhoršího, než si večer vzpomenout, že jsme nesnědli ani kousek ovoce a zeleniny, jít do kuchyně a vše spráskat na posezení a najednou. To by tak nešlo, dávky bychom si měli rozdělit do průběhu celého dne.
Ovoce nejlépe doplní snídani!
Mimo to, ovoce je zdroj energie, kterou potřebujeme, samozřejmě. Nejvíc nám může pomoci ráno a v dopoledních hodinách, odpoledne bychom měli příjem omezit.
Proč si nedát ovoce jako dopolední svačinku? :)
 Zato zeleninu bychom měli konzumovat celý den a častěji jak ovoce. Nejen, že nám sníží energetickou hodnotu jídla, ale její sytící doba je dlouhá, takže proč si nedát k obědu pořádnou dávku oblohy? :))
Zelenina nejen "nakrmí oči", ale nasytí vás mnohem víc, než 5 bílých rohlíků'

A co vy, sáhněte si na svědomí a zeptejte se samy debe, zda na sebe můžete být pyšní nebo musíte máknout. Co takhle si jít zrovna teď udělat zeleninový salát? :)


18 komentářů:

  1. Tak já jsem tohle začala řešit nedávno a troufám si říct, že jsem dávky navýšila o 100% hlavně zeleninu teda...občas jí sice mám měně...ale většinou se snažím mít zeleninu minimálně ke třem jídlům denně..ovoce potom nutně musím mít na snídani...a někdy na dopolední svačinu..ale tam se to střídá i se zeleninou:)Bohužel zrovna dnes jsem měla sladký oběd s ovocem, ananasem, takže zelenina bude pouze na svačinu a večeři..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, drž se toho! :)
      Mám to asi jako ty, také na snídani nesmí chybět ovoce, nemůžu si to ani představit! :D
      Myslím, že je to celkem i makačka ze začátku nezapomínat na zeleninu, pak už si člověk zvykne! :)

      Vymazat
  2. Já se už delší dobu snažím zařadit víc zeleniny a daří se mi, daří xD

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý článek :). To by mě vážně zajímalo, jak přesně a konkrétně má vypadat těch pět denních dávek :)..
    Já toho jím dost, ale pořád určitě ně tolik, kolik by mělo být podle těch 5 denních dávek, ale jak říkám, neumím si přesně představit to požadované množství, kusy :p.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s tím ovocem mají na mysli kusy, takže jablko, bluma, u borůvek to tak asi myšleno nebude no! :D

      Vymazat
  4. Zeleninu miluju, teď v létě bude úroda, takže mám lepší příjem zeleniny než v zimě :) neznám zeleninu, která by mi nechutnala :D

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, ale já bohužel ani jabka, ani mrkve nemůžu, jsem na ně totiž alergická-ale dřív jsem je měla moc ráda...:-))

    OdpovědětVymazat
  6. myslím, že mám až moc! :) a miluju to

    OdpovědětVymazat
  7. Zelenina problém, ovoce: jakš takš.... Tak to jsem já.... :////

    OdpovědětVymazat
  8. Miluju ovocíčko i zeleninku. :))
    Super článek!

    OdpovědětVymazat
  9. Já myslím že jím zeleniny celkem dost, ale určitě bych mohla přidat. Podle mě bylo teď ale takové blbé období, nejlepší je léto, všechno čerstvé a přímo ze zahrádky :) V zimě je zase velký výběr ovoce, banány, mandarinky, pomeranče, jablka :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ovoce a zeleninu miluju. No, abych pravdu řekla, moc toho teď nesním..jím to hlavně v létě.. Zkusím s tím něco udělat:)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak akurat popri citani tvojho super clanku sa krmim zeleninovym salatom. Mame ho kazdy den. A neviem z coho by som zila keby nebolo ovocie a zelenina, moja segra sa mi smeje ze ja som sa nemala narodit ako clovek ale prinajmensom ako kralik. Tak si to vies zhruba predstavit ako vyzera zlozenie mojho jedalnicka. Ale napriek tomu vegetarian nie som.
    P.s. Pekny blog a super clanky


    http://theshortiesfashion.blogspot.co.uk/

    OdpovědětVymazat
  12. Já si myslím, že s tímhle zrovna problém nemam :-) Pitný reřim je, ale něco jiného, s tim je to horší:-D

    OdpovědětVymazat
  13. ovoce i zeleninu mám každý den, ikdyž tu zeleninu tláskám spíš na večer,ale ne, z důvodu, že bych to chtěla dohánět, ale prostě se docpávám :D

    OdpovědětVymazat
  14. jak mně chybí ovoce, kvůli těm blbým vlnám!:D ale zeleninu jsem si dneska po delší době dopřála a jsem fakt nadšená, najednou je daleko chutnější:D

    OdpovědětVymazat
  15. Já mám problém s nadměrnou konzumací zeleniny, musím se krotit :D

    OdpovědětVymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))