úterý 4. června 2013

Jak se mi BATÁTŮ zachtělo

Že jste batáty nikdy neměli?
To nevadí.
Já je měla také dnes po prvé! :))


Co to ty batáty vlastně jsou?
Batáty jsou druhým jménem sladké brambory, ale s bramborami nemají společného vůbec nic. Mají různý tvar, velikost i barvu. Nejznámější jsou asi červené hlízy se žlutou nebo bílou dužinou. Dále se ojediněle vykytnou i batáty se žlutou či bílo dužinou, ale co si budeme povídat, český trh nemá ani šáňo o tom, co my chceme a tudíž batáty najdeme, zda-li vůbec, jen ve vybraných obchodech a ve velmi malé míře.
Ale i z toho málo, co nám nabízejí se dá utvořit super jídlo plný vitamínů. Protože batát je přímo nabytý betakarotenem, vitamíny a minerály!

A způsob přípravy? 
 Samozřejmě na slano- jako hranolky, bramborovou kaši či jen tak, zapéct. Ale i na sladko jako koláče, koblihy a speciality tvoří marmelády či chipsy!

Co jsem spáchala já?
Koupila jsem si 2 batáty, z jednoho jsem zatím udělala hranolky!
Prvně jsem oloupala
 Poté jsem nakrájela
A nakonec v troubě zapekla


A mohu jedině DOPORUČIT!
Chuť je krásně nasládlá, prostě jiná!
A myslím si, že takové "hranolky" pěkně zaženou chutě na sladké!

Ať žijí BATÁTY!

9 komentářů:

  1. ešte som ich nikdy nejedla, ale vyzerá to celkom dobre.

    OdpovědětVymazat
  2. jsou naprosto boží, ještě si ve spíži uchovávám jeden poslední na zvláštní příležitosti :D

    OdpovědětVymazat
  3. Všichni zkoušejí batáty já chci taky :D mě jen přijdou dost drahé, mohly by být někde v akci :D :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já je ještě nevyzkoušela, takže se na ně v brzké době chystám. :P

    OdpovědětVymazat
  5. Teda, ještě jsem neměla, ale vypadá to, že se to brzy změní!! :D


    http://twonakedminds.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. achjo, u nás je nemají, nechte toho, mám na ně hroznou chut :D

    OdpovědětVymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))