pondělí 1. července 2013

Letní jahodový dortík

Pokud máte rádi letní osvěžující moučníky, tento si u vás získá sympatie!

Co budeme potřebovat?
těsto:
3 vejce
100 g cukru
100 g hladké mouky
2 lžičky PDP
5 lžic oleje
1 menší panák rumu
2 lžíce kakaa

krém:
300 ml šlehačky na šlehání
150 ml zakysané smetany
50 g kokosu
ztužovač do šlehačky

+ovoce ( u mě jahody)

Postup:
1. Oddělíme si bílky od žloutků. K bílkům přidáme špetku soli a vyšleháme do hustého sněhu. Žloutky si naopak vyšleháme s olejem a cukrem do světlé pěny.
2. K žloutkům přimixujeme kakao, mouku, rum  ke konci PDP. Na závěr lehce vmícháme sníh z bílků.
3. Těsto vylijeme do vymazané formy a pečeme na 200 C asi 20 minut, podle trouby!
4. Mezitím si připravíme krém. Do mísy dáme šlehačky se ztužovačem a vyšleháme. Přidáme zakysanky a nakonec vmícháme kokos.

5. Zdobíme dle libosti, jahodami, broskvemi, co máme doma. 
V mém podání srdíčka, už ukrojené!
Dobrou chuť,
Vaše K♥

11 komentářů:

  1. moc pěkné, ale ne zrovna 2x zdravé :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já si myslím, že zdravé.. Kdybych dort dělala sama pro sebe, tak místo cukru, dám med, rum vynechám a pak tam nic nezdravého není! :)

      Vymazat
    2. není to nezdravé, ale taky ne zdravé;) tělu to žádné extra prospěšné minerály a vitamíny (kromě jahod) nedodá:)) nezdravý je tam možná jenom ten ztužovač:D

      Vymazat
    3. Jo a co ti dá bílá mouka? Možná tak pneumatiky kolem pasu. V jednom tvém článku jsem četla ze chceš ještě něco zhubnout. A tohle mi do redakčního jídelníčku nesedí

      Vymazat
    4. Ahoj.
      Určitě s tebou souhlasím, bílá mouka není nic moc. Ale jak jsem už zmiňovala, na blog dávám i recepty, které nejsou zdravé, dietní a kdoví co ještě. Mimo mě doma taky peču mamce a sestrám a věř, že ty nechcou jest to, co jím já. Raději si pochutnají na pořádný "bombě" ... A když se dílo podaří, proč bych ho sem nemohla hodit, i když jsem ho nejedla a jedli ho kolem mě s obdivem? :)

      Vymazat
  2. mnááám tak ten vyzerá perfektne!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jo, ten dortik si me fakt ziskal :D :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jo, ten dort vypadá hodně dobře. :-) Ten musím vyzkoušet. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jsem tento recept vyzkousela a je super .:) moc nam spolu s pritelem chutnal :)

    OdpovědětVymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))