neděle 26. ledna 2014

Klikujme!

Když jsem byla mladší (= hloupější,líná, neznaklik,.. :D), kliky jsem nesnášela. Byl to pro mě cvik pro kluky, my holky jsme se přeci nemohly zvedat na rukách, to prostě nešlo. A když už jsem byla nucena cvik provést, tak jsem ho udělala v dámském provedení, prohlá v zádech a se snížením asi tak o centimetr..
Také jste tento cvik nesnášeli?


Jak šel čas, tak i můj rozum se dostával na vyšší level a teď kliky miluji. Už vůbec si nemyslím, že je to cvik jen pro  pánské pohlaví, ale naopak.
 Nám, ženským, to prostě pomůže ke krásným tricepsům, vypracovaným zádům, ramenům a prsům.


Co je klik?
Základní cvik pro začátečníky, ale je vhodný i pro zkušené cvičence. Výhodou kliků je možnost variace jednoduchou změnou polohy rukou. 
Kliky jsou vhodné pro trénink doma, jelikož nepotřebují žádné přídavné zařízení. Když se to zjednoduší, stačí padnout na zem a trénovat. 

Jaké svaly se zapojují?
Především to jsou ramena, prsní svaly a triceps. 

Variace kliků:
S vyvýšenými nohami – zapojení horních partií prsních svalů
S úzkým položením rukou od sebe – zacílíme spíše triceps
S širokým položením rukou – zapojí se více prsní svaly
Kliky lze dále cvičit na prstech, s tlesknutím nebo na jedné ruce. To už je však pro pokročilé.


Provedení pánského kliku
Hodně lidí kliky provádí jen tak, aby se neřeklo. Ale nedbají na to, zda je provádí správně. Jak už jsem zmiňovala, i já jsem to dělala, nebyla jsem jiná. A jak tedy na ně?
Zaujmeme pozici v ležmo. Zpevníme celé tělo, ale za žádnou cenu se nesmíme prohýbat- to už bychom se dopouštěli největší chyby!
Rozsah rukou si zvolíme sami- širší na prsa, užší na triceps. Pokrčíme  ruce v loktech a spustíme celé tělo téměř k zemi, pohyb zastavíme když je váš hrudník nepatrně nad povrchem. Poté se vytlačíme zpátky do výchozí pozice.

Provedení dámského kliku
Pokud pánský klik nezvládnete, začněte zlehka. Opřete se v kolenech o podložku a provedení je pak stejné! :)) 

Chyby
Prohýbání trupu, prohýbání zad, ohýbání zad a ponechání boků na jednom místě, odrážení se od podložky nebo nepropnutí paží. Je nutné cvičit pažemi, ne tělem. Musíte mít kontrolu nad svaly břicha, zad a stehen, jinak nedokážete udržet tělo ve správné poloze. 



14 komentářů:

  1. Super článek, vysvětlení i s fotkami ! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. já a kliky, ee
    hezký článek!

    OdpovědětVymazat
  3. Bezva článek! :))
    Já teď v klicích docela zaostávám, na nějakou dobu jsem je úplně vyřadila z tréninků, a tak mám teď vůbec co dělat, abych se na pár kousků zmohla. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Článek s fotkami je super! No já jsem kdysi kliky nenáviděla! Vždycky jsem mívala z ježdění na koni silné nohy, ale ruce vůbec. Nebyla jsem schopna se vytáhnout zpátky nahoru. Vždycky jsem se prohla a byl konec. :-D Pořádný (dámský) klik jsem udělala asi před rokem, jsem ráda, že jsem se k tomu nakonec přemohla. Ještě se naučím pánské a bude to eňo ňuňo. :-D

    OdpovědětVymazat
  5. No upřímně musím říct, že kliky ze srdce nenávidím a nejradši bych je zrušila!! :D Ale naučila jsem se je zařazovat častěji a zase mě baví sledovat ty pokroky. Nicméně pořádný pánský...ty udělám tak 2-3 a jsem mrtvá :(
    Jinak pěkně vysvětleno a super jsou ty fotky k tomu:)

    OdpovědětVymazat
  6. ;) Kliky mi absolutně nejdou ale trénuju :D Naučila jsem se je až po cvičen s Jill :D Přiznám se, že mě nebaví a to z toho duvodu že mi to nejde, ale o to víc důvodu je trénovat :) Nedám jich víc než 10 pánských :(

    OdpovědětVymazat
  7. Kliky poslední dobou zařazuji víc a víc, hlavně proto, že cvičím doma. V posilovně jim tolik nedám, přeci jen... tam se dají dělat jiné věci. :D :) Ale jinak jsou kliky skvělé, existuje tolik variant a způsobů, že se jimi dá procvičit prakticky cokoliv.

    OdpovědětVymazat
  8. Moc chválím za názorné fotky. Já jsem nesnášela kdysi více věcí. Když mě svaly při něčem začínaly pálit, hned jsem toho musela nechat :D Dneska to intenzivní pálení miluju:) Kliky momentálně necvičím, ale asi bych měla;)

    OdpovědětVymazat
  9. Kliky mi nikdy moc nešly, pánské udělám tak 2 :D

    OdpovědětVymazat
  10. To je pěkný článek (a fotky!) :) já jsem kliky kdysi nemohla ani cítit a neudělala jsem jen 1/2 (klikla dolů a konec :D). teď je mám už mnohem raději a myslím si, že podle toho se hodně pozná, jak je na tom člověk se sílou :) (musím makat :D)

    OdpovědětVymazat
  11. Já nenáviděla spíše dřepy, ale už si zvykám :D Vštšnou to co nechceme nám pomuže nejvíce =D

    OdpovědětVymazat
  12. Já se snažím kliky zlepšovat, ale jde to ztěžka:-)

    OdpovědětVymazat
  13. Bezvadný článek... sama kliky moc ráda nemám, ale vím, že na našem vzájemném vztahu musím pracovat. Jednou prostě budu klikovat ukázkově! Zatím to je bída, jsem taková nějak prohnutě rozkydlá a nezpevněná, než abych udělala pěkný klik...

    OdpovědětVymazat
  14. Moc pěkný článek :)
    Ale já se pořád řadím mezi ty, co kliky nesnáší :D

    OdpovědětVymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))