úterý 11. března 2014

Mléko, sýry a zdravý životní styl

Pěkný den

Poslední dobou slýchávám ať už z blogového světa nebo toho normálního ( Pane bože, co jsem to zase vymyslela, prý normální svět! :D ) hodně diskuzí o tom, jestli jsou mléčné výrobky pro hubnutí a ZŽS OK či nikoliv!

Vždy mě dokáže dostat, když se bavím s kamarádkou a ta mě zuby nehty chce přesvědčit, co přesvědčit, ale rovnou do tý palice vtlouknout, že když hubne, tak přece nebude jíst norální mléčné výrobky. Musí mít light jogurty, odstředěné mléko, sýry taky nízkotučné a ještě k tomu taveňáky?
No to pardoon, ale to není pro mě, a na to, abych to musela poslouchat, bych musela být fatk vygumovaná! Bez pardóónu!
 :D

Mléko
Hodně lidí si myslí, že mléko = bílkoviny. Ale tomu tak není. Myslíte si, že kupované "mléko" má co dočinění s mlékem? Pokud necháte mléko z obchodu zkysat, odstát, zjistíte, že většina té bílé tekuiny je vlastně voda, pak teda několik málo procent toho, čemu říkáme barvivo a zbytek nazýváme mléko.
Kdysi jsme mléka také kupovali v obchodě, ale nyní bereme od krav a musím říci, že to se s mlékem z obchodu nedá srovnat.
Takže pokud máte možnost domácího mléka, neváhejte.. A pokud ne, tak nezoufejte. Né všechny mléka odsuzuji, mě třeba moc chutná mléko z albertu, v něm prostě mléko cítíte, chuť je plnější!

PROBLÉMY
Ale teď pryč od toho, jaké kupovat. O mléku je známé, že hodně zahleňuje, takže pokud máte dýchací problémy, nebo celoroční rýmu, myslím, že byste neměli s mlékem moc hodovat. 
Mléko obsahuje laktozu neboli mléčný cukr, který může způsobovat problémy s trávením.

PÍT ČI NEPÍT?
To už je asi na každém, zrovna u mléka to není moc dáno. Někomu při hubnutí pomáhá, jinému nikoliv, to je individuální. Já si třeba dávám po cvičení protein z mléka a nevadí mi (mimo jiné, mléko miluji a dát si ho prostě musím! :D )

Vhodné jsou i kefíry a zakysané výrobky. Ty se obecně doporučují, protože hodně zasytí a navíc se prodávají i třeba ochucené.

Sýry
To je další skupina mléčných výrobků. Ale u těchto můžu s čistou hlavou říct, že ty neodmyslitelně patří k hubnutí a ZŽS. 
Hned ze začátku říkám, že taveným sýrům se vyhněte obloukem, protože obsahují tavené soli, které zabraňují vstřebávání vápníku. Dobrou náhradou za ně jsou sýry typu Lučina, Gerveis.
Cottage je výborný nejen na pečivo, ale i na lívance!
Lepší jsou sýry, co mají obsah tuku v sušine 30%, ty sýry, co mají víc jak 40% bych si dala jen na ochutnávku a nebo výjmečně!
Mozzarela třeba s rajčaty? :)

Gouda 48%
Ale nezanevřete třeba nad nivou, hermelínem, jsou velmi dobré a pokud si je dopřejete výjmečně, nic se vám nestane.
Ten já ráda! :))
Ale kapitolou samo o sobě jsou Tvarůžky. Pokud hubnete, tak se doporučují. A proč? Protože neobsahují skoro žádný tuk, obsah sušiny je 30%, ale jediné, co může být záporem je aroma. 

A co preferuji já?
Nízkotučný tvaroh ráda nemám, já si dám radši polo, či plno!
Máslo miluji, nebojte se tuků!

Takže nevěřme všemu, co se píše, ale udělejme si vlastní obrázek o tom, zda pro NÁS je dobré to a nebo tamto! :))

Mějte se fanfárově!♥

10 komentářů:

  1. Já mléčné výrobky nejím vůbec, vyjma bílého jogurtu, který si dávám ke snídani.
    Je to všechno o zvyku. Já si neuměla představit život bez tvarohu, mléka, sýrů... A teď nic z toho nekonzumuji. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Já třeba už jím jenom občas tvarůžky:)
    Mléko jsem nepila už jako malá, nechutnalo mi ani v cereálích a podobně:D což byly veeelké boje doma..:D Teď piju domácí mandlové O:)
    Sýr když už, tak si dopřeju kozí nebo ovčí:)
    A jogurty sójové, ale i bez nich se dá vydržet:)

    OdpovědětVymazat
  3. čaaaau:-* bez mléčných výrobků ani den! ale mléko od krav mi třeba vůbec nechutná :D kefíry, cottage, tvarohy, aaah! a máslo - bože můj já miluju máslo!!! :D

    OdpovědětVymazat
  4. miluju je! ale nesmím to zase přehánět, protože mé bříško je naopak rádo nemá :(
    mléko dávám jen do kafe. Tvaroh jím teď 2 krát denně tj vanička denně <3
    cottage žeru úplně nejvíc, akorát mi ho tatík přestal kupovat (proč asi ? zdražili zmetci!:D)
    a na máslo nemá vůbec nic, akorát si dávám jen malinko občas na efekt:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. u másla je dobré koukat odkud pochází, kupujeme jenom z Česka :)

      Vymazat
  5. Já teda mléko aktuálně nepiju, ale cottage, tvaroh nebo sýry ano. Jinak co se toho mléka týče, byl výborný díl Pekla na talíři, kde uváděli na pravou míru jak to s mléky je, nějaká odbornice říkala že všechny musí být stejné a splňovat stejné normy a že proto zbytečné za ty krabicové něco připlácet. Samozřejmě domácí je jiný level

    OdpovědětVymazat
  6. Musím říct, že já na mléčné výrobky nedám dopustit a konzumuji je ve velkém každý den. Až si říkám, jestli bych to neměla omezit :D Nejvíce miluji mléko jen tak samotné a bohužel právě ty sýry na 40% tuku -takže hezky hermelíny, camemberty, nivy, goudy, kozí sýry...s tátou jsme v tomhle labužníci a jíme to skoro každý druhý večer :D Ale naštěstí to se mnou nic katastrofálního nedělá, takže jsem v klidu.
    Dříve jsem místo másla jedla Ramu a Floru, teď jsem se naučila máslo jíst a je daleko lepší :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já bez bez mléka být nemohla, ani kaše bez něj mi nechutná. I sýry mám dost ráda :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Malá ráda - protein míchat s vodou ne s mlékem, mléko mu zhoršuje stravitelnost.

    OdpovědětVymazat
  9. Mléčné výrobky mám hodně ráda, ale nepřeháním to s nimi :)...a máslo miluju!!! rama a spol. mi fakt nechutná...

    OdpovědětVymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))