sobota 12. dubna 2014

Jak je to se snídaní?

 Ahojte!
Určitě čekáte, jak se teď budu omlouvat, že sem dlouho nic nenapsala. Nebudu, už tak toho mám až nad hlavu! :D
Momentálně jsem zpracovávala mou maturitní práci na téma Historie a současnost fitness, zdravá výživa. Rozepsala jsem se na 61 stránek, což je dost.. A popravdě, jsem nadupaná jako kdybych měla dělat trenérské kurzy..
Zahrnula jsem do práce jak stravu, tak trénink, poruchy výživy a tréninku, aj... Zjistila jsem i to, co jsem nevěděla.... Nu, cítím se moudře! :D
:D:D

A jak je to se mnou teď? 
Jsme šťastná, teď už opravdu...
Konečně mám po dlouhé době pocit, že stíhám a že mi nic neutíká mezi prsty. Bylo to hektický, strašně moc. Měsíc jsem jela na doraz a jen doufala, že vydržím další dny... Naštěstí jsem vydržela, ale sílu nenabrala, dopoju se nějakýma sračkama, co mi mají přispět na prokrvení mozku a na energii, denně mám snad 3 kafe, což jsem je snad nikdy nepila...
Doufám, že až mi skončí můj dosavadní režim, což je poslední týdny:
4:00 Budíček
4-6:00 Učení
7:00-8:00 Posilka
8:00-14:00 Škola
14:00- 20:00 Práce
Už fakt potřebuji ORAZ!! Těším se, až odmaturuji, podepíšu smlouvu a už budu řešit jen práci a posilku, jo, opravdu se těším!

A jak jsem zmínila v mým denním harmonogramu, tak jsem zase začala chodit do posilky. Nevíte, jak mi to chybělo, jsem tam jak ryba ve vodě.
 
Dokonce už jsem dala rady, jak se má daný Cvik provádět,juhůů ♥ Přišla jsem na to, že když nechodím do posilky, ale cvičím doma, výsledky se nedostaví tak rychle. Když jsem cvičila doma, tak jsem dřela jak blázen a výsledek minimální. Teď jak poslední dva týdny zvedám, zvedám, tak progres je.... A líbí se mi to. Rostou mi ruce a hemstringy.

Teď k tématu.
 Jak už jsem řekla, souvisí to tak trochu i s mou prací. Věnovala jsem se stravě a byla jsem pokusný králík, dobu jsem si zaznamenávala snídaně a pocity spolu s dobou během dne. 
Takže mohu s klidným svědomím říci, že pokud to takhle působilo na mé tělo, tak to bude působit i na ty jiné. Jen si to chce zvyknout.
A jaké jsem výsledky?


Dříve jsem si nedokázala představit snídani slanou. Jedla jsem samé instantní kašičky, mussli, jogurt + bebe, sušené věci. Někdy tu domácí buchtu...
Ráno jsem si dala pěkně sladkou snídani, udělala jsem si buchty z listového těsta, schválně nic zdravého. Naplnila jsem domácí marmeládou a snědla mrknutím oka. 
Za hodinu mám ale hlad, co s tím. Ok, dám si svačinu. Akorát svačina v době, kdy mám mít ještě pauzu mezi jídlem? Už je problém. Už teď jsem s porcí jídla nad můj limit. místo jídel 5-6 mám za den jídel 8... chuť za chutí, slaný mi nejede, já chci to sladký!
Zdroj: Vlastní
 No a co jsem zpozorovala?
Jak můžete vidět na mnou vypracovaném grafu, sladká snídaně si tak nějak pohrává s naší glykémií během dne. Na začátku dne nám dodá potřebný cukr na start těla, ale dodá nám ho více, než bysme ve skutečnosti potřebovali
A to je problém.
Tento výkyv pak ovlivňuje cukr v našem těle celý den. Nejen, že se během velmi krátké doby cítíte zase hladový, ale máte během dne větší chuť na sladké a ty chutě jsou obrovské, vím to!
Pod pojmem sladká snídaně si představte prosím buchty, mussli, bebe, sušenky, čokoládky, koláčky....

Další varianta je, že se vynechá snídaně. Zkusla jsem to, opět.
Vstala jsem, bylo mi super, akorát jsem se těšila na mou nálož kaše, ale musela jsem hladovět. Dobře...
Tak jsem si dala až svačinu.. Hmm, nějaká zelenina, houska... Trocha ovoce...
Sakra, mám hlad, že bych sežrala i vola...
Čím to je? Že by tou zatracenou snídaní? Ne, jedu dál...
Oběd, nějaký to kuřecí maso a příloha... Joo, je mi fájn. 
Dojdu ze školy, najednou mám stráášnou chuť na něco sladkýho, otevřu ledničku, sežeru kompot, pak si dám ještě ten domácí chleba, kterej se na mě kouká a na konces slupnu jako malinu ty polomáčené rýžové chlebíčky, které jsem si před sebou schovávala.
No a blíží se večer, už fakt nevím, co sežrat dřív, jestli babičku, psa a nebo souseda? 
Radši jdu běhat, pár suplementů, po doběhnutí nálož proteinu s mlíkem.... Hmm, zasytil mě a hurá do pelechu.
A co z toho?
V podstatě má stejné účinky jako dříve zmiňovaná sladká snídaně, nekecám!
Další den jsem s chutí a hlavně s nedočkavostí očekávala mou kaši. Kašička s ořechy, trochu ovoce, karobu.. A někdy i něco hříšného. další den pořádná snídaně ve formě míchaných vajec, či párků- kvalitních z Kauflandu, mají 97% masa s tunou zeleniny! Aj... :))
Výkyvy se zklidnily, já se zklidnila. 
A popravdě, takové záchvaty chutí bych nikomu nepřála. 
Já jsem ráda, že snídán tak, jak se má a že díky mé výborné snídani nechodím vykrádat ledničku!
A co vy a snídaně, která je vaše nej a experimentovali jste někdy?

Mějte se krásně,
Vaše K. ♥


4 komentáře:

  1. Ahoj, jako diabetk 1 typu trochu nechapu, kde si vzala ty grafy? to si mela kontinualni senzor glykemie? Myslim, ze po sladke snidanii se takhle telo fakt chovat nebude.. Ja senzor nasazeny nekolikrat mel, takze trochu tusim.. Mirek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, díky za koemntář.
      Senzor jsem opravdu nasazený neměla. Párkrát do měsíce mám sezení s výživovým poradcem a tak nějak probíráme vše. Jednou jsme se dostali právě k tomuto.. asi věřím, že grafy mám třeba nepřesně popsané aj., dělala jsem je sama, takže nejsou na 100%! ... Tento graf popisuje, jak se tělo chová u mě, nikoliv u ostatních lidí. Někdo to může mít podobně, někdo zase úplně jinak. A s klidem mohu říci, že to, co jsem znázornila v grafu, za tím si stojím. U mě to byly výkyvy jako na houpačce. Například sestra si dá na snídani buchty a tyčinky a je jí fajn, nemá chutě.. nic... Ale u mě to platí takto..
      Vážím si tvýho komentu! :)

      Vymazat
    2. Jasne, spis jde o to, ze kolikrat to clovek na sobe nepozna, jestli ma vysoky nebo nizky cukr (ted nemyslim vylouzene hyper nebo hypoglykemii).. samozrejme ja, jako diabetik to vidim vsechno jeste jinak a zkoumam to do detailu, proto reaguji, nemyslim tim nic zleho:) Po sladke snidani ti samozrejme cukr vylitne a pak rychle zase sleti dolu..ale nemyslim, ze obecne by to melo mit vliv na cely den..nebo spise tak, kdyz by si mela normalni "zdravou" snidani, a pak si dala sladky obed, nejake jahodove knedle atd, tak to proste efekt bude mmit podobny..cili u zdraveho jedince na to jedno jidle a dobu po nem..i kdyz samozrjem kazdy to bude mit trochu jinak, protoze je take velmi dulezita rychlost traveni, ktera muze byt u kazdeho jina..take stres, pohyb pres den atd (ten nemyslim cviceni, spis ze nekdo se naji a jde hned z domu, nekdo se naji a cele dopoledne nehne prstem).. Cili vlastne jen chci poukazat na to, ze ta problematika je mnohem slozitejsi.. Kazdopadne super, ze si vyzkum delala:) Drzim palce dal:)

      Vymazat
  2. ja si davam vzdy sladke ranajky, 140G biely jogurt, 40gvlocky, banan, oriesky a som syta min. 3hodiny,

    OdpovědětVymazat

Každému odpovím, prosím o strpení! :))